У 2007 році, видавництвом “Аграф” було видано дуже цікаву книгу Уго Персі, “Модерн і слово”.
У своїй роботі італійський літературознавець має на меті дослідження російського (часів імперії) стилю модерн у літературі та його введення в європейський контекст. Спочатку у книзі описується сам стиль модерн в образотворчому мистецтві та архітектурі – як європейський, так і локально-російський.
Багатьом харківцям чудово знайомий цей рекламний плакат 1900 кондитерської фабрики Д. Кромського.
А ось про те, що саме цей Харківський плакат наводиться як характерний приклад у цій книжці італійського дослідника – знають далеко не всі. Але дамо нарешті те слово Уго Персі і дізнаємося, чим конкретно зацікавила італійського дослідника Харківська кондитерська реклама.
Типовий для модерну природний мотив, що виконує функцію орнаменту, з’являється все частіше і часом досить оригінальний; так відбувається, наприклад, з рекламним плакатом фірми Д. Кромського з Харкова: нагорі зображено совину голову, і цей мотив, повторюючись тричі, втрачає своє вихідне натуралістичне значення і набуває значення декоративне; внизу три чаші, що димлять: пара підіймається вгору, звивається в класичний стрічкоподібний хвилястий мотив, а потім потрапляє в совині ніздрі.
Як же все-таки добре, що про оригінальну харківську рекламу завдяки цій книзі знають не тільки у нас, а й у далекій Італії.