Де можна було придбати велосипеди у Харкові на початку ХХ сторіччя? Звичайно ж на території Покровського монастиря, де ще)
Велосипеди продавали марок Пежо, Dux, Глорія, Тріумф, Гумбер. Там же до них продавали приладдя, там їх і ремонтували – при магазині була майстерня. Англійських Rover’ів, на жаль, не видно, адже саме ця марка дала назву всім велосипедам загалом на території Галичини, заполонивши місцевий ринок у ті часи.
Крім Покровського монастиря, велосипеди в Харкові можна було придбати й в ще одному нестандартному місці – будинку Імператорського Університету.
Велосипеди найкращих англійських та німецьких фабрик. Різних систем і конструкцій та все приладдя до них
Ясна річ, що “ціни були, як завжди, недорогі, а вибір – великий”) Але все це було в далекому 1893…
Третій велосипедний магазин у Харкові знаходився на вулиці Сумській 1 і, судячи з зображення, торгував не лише велосипедами, а й мотоциклами.
На рекламному оголошенні в Харківському календарі 1906-го року зображений німецький мотоцикл Brennabor Motorrad Typ 3HP (ми знайшли зображення дуже схожого однотипного мотоцикла даної марки). Назва моделі говорить про те, що мотоцикл розвивав 3 к.с. Хоча реклама в Харківському календарі відносить цей тип транспортних засобів до велосипедів, по суті мотоцикли 1900-х виглядали саме таким чином. Тож на Сумській, 1 знаходився не лише вело, а й перший у місті мотосалон.
Як аксесуари до велосипедів додавалися навіть ацетиленові ліхтарі – дуже складна і примхлива техніка, яка застосовувалася масово з 1890-х по кінець 1910-х. Для того, щоб запалити такий ліхтар, потрібно було в спеціальний бак залити воду, додати карбід, який при реакції з водою давав ацетилен, відкрутити кран подачі ацетилену, відкрити ліхтар, щоб підпалити його сірником, закрити ліхтар.
Всі три вело-мото салони розміщувалися на відстані в 400 метрах один від одного, що говорить про попит і популярність цього засобу пересування у Харкові тих часів.
Спеціально для Харкова, що манить: Антон Бондарєв та Іван Пономаренко