Якщо придивитися, в оформленні будівлі, яка розташована за адресою вул. Університетська, 9, можна побачити безліч циркулів із багатокутниками.
Але вони не мають відношення до масонів – це символ архітекторів.
Будівництво будинку було завершено 1953 р. Це пам’ятка архітектури.
Автор проекту – Г. Г. Вегман та Є. Бельман.
Судячи з відомостей від мешканців, заселяти будинок почали вже 1952-го, коли було збудовано головне крило.
Будівлю було збудовано на місці зруйнованих у роки Другої світової війни будівель Гостиного двору.
Будівлю прикрашають скульптури робітника та колгоспниці, які тримають табличку з роком побудови будинку (1952).
Скульптури робітника та колгоспниці – символи епохи, коли атланти та каріатиди в оформленні будівель замінювали більш реалістичними образами.
Також на будинку можна знайти годинник, на жаль, він у неробочому стані.
Архітектор О. Лейбфрейд згадує, що будівля в Харкові – частково перероблений проєкт повторного застосування, раніше реалізований у Запоріжжі. Будинок там знаходиться за адресою пр. Соборний, 232, побудований в 1949 р., має такі ж скульптури на даху, але його декор бідніший.
Цікавий факт – біля харківського будинку з двору добре видно надбудовану стіну над останнім поверхом (зверніть увагу на місце на фото, де видно дзвіницю Успенського собору).
Річ у тому, що рівень плоского даху будинку нижчий, ніж висота фасаду, який збільшив архітектор для краси та симетрії.
У цій ніші, найімовірніше, був спочатку портрет одного з радянських вождів.
А ось під’їзд, в якому вдалося побувати, не відрізняється помпезністю та солідністю, хоча має непоганий вигляд.
На балконах можна побачити рештки плитки.
Крило будинку на вул. Квітки-Основ’яненка скоріш за все добудовувалося останнім.